Wat hebben bossen en marketing met elkaar te maken?

11/12/2023
bos
Inhoudstafel

Iets wat mij persoonlijk heel erg ontspant, is wandelingen maken in het bos.

De vogeltjes die fluiten, de zuurstof, de schoonheid van de planten en bomen … Het is een van de beste manieren om mijn batterijen op te laden.

Bovendien krijg ik vaak inspiratie tijdens zo’n boswandeling.

Heerlijk!

Wat ik altijd heel fijn vind, is wanneer er …

✔️ genoeg bospaadjes zijn, liefst aarden padjes, want kasseien of kiezels maken het bos te ‘menselijk’, vind ik persoonlijk

✔️ hier en daar bordjes staan met wat uitleg, bijvoorbeeld over het verhaal van het bos (is het hier al honderden jaren of is het een recent aangeplant bos?), welke unieke diersoorten hier vertoeven en welke plantensoorten je hier kan terugvinden …

✔️ aangeduide wandelingen zijn met wegwijzers, liefst visueel weergegeven op een bord met alle routes, zodat ik weet welke wandeling voor mij het meest geschikt is op dit moment

Vind jij dit ook fijn?

Of ga jij liever naar een bos waar maar één of geen pad door loopt, waardoor je weinig kan wandelen en het mooie bos amper kan bewonderen, tenzij je de wilde natuur wilt trotseren – met modderschoenen en schuifgevaar tot gevolg. 😉

Waarschijnlijk knik je nu van ja. Want het is natuurlijk handig als je weinig moeite moet doen om veel stukken bos te ontdekken en er urenlang kan rondwandelen.

Wel dat, lieve ondernemer, is met een metafoor uitgelegd wat goede marketing is!

Wat is goede marketing?

Goede marketing gaat over jouw ideale klant helpen om via een mooi uitgestippelde klantenreis de weg te vinden naar jouw aanbod:

☑️ met bordjes en paden op de juiste plaatsen,

☑️ met de juiste woorden

☑️ … en de juiste visuals,

☑️ en vooral: zonder boswachters die her en der gestationeerd staan om bezoekers de juiste richting in te duwen (dat is dan een grappige metafoor voor de pusherige marketing, waar ik geen fan van ben).

Wat kan jij nu doen?

DUSSS: zijn jouw aanbod en content momenteel net als een prachtig bos zonder aangelegde paden en wegwijzers?

Weet jij met andere woorden niet goed welke bordjes je waar moet plaatsen en wat je erop moet zetten? Dit is iets waar ik je bij kan helpen.

Ik denk met je mee en ga kijken naar jouw online én offline marketing en verhaal, help je om je strategie te versterken of van nul uit te werken en creëer vandaaruit sterke content die jouw ideale klant aan de hand neemt EN/OF ik leer je hoe jij die kan creëren (aan jou de keuze).

Nadien begrijpt je ideale klant perfect wat jij doet, waarom en hoe, of het de juiste oplossing is voor hem of haar én wat hij of zij moet doen om ervan te kunnen genieten.

En ook dit: ga je hiermee aan de slag, dan kunnen nadien veel meer leuke klanten genieten van jouw aanbod, en kan jij dus meer doen van wat jij superleuk vindt: coachen, workshops geven, je community leiden …

Klinkt aanlokkelijk? Stuur me een mailtje en laten we even vrijblijvend sparren.

Fijne maandag nog!

Chloë