Waarom je LinkedIn-posts niets tot weinig opleveren

18/09/2023
personal branding expert
Inhoudstafel

Post jij ook regelmatig op LinkedIn?

En gebeurt er niet zoveel, behalve dan dat die leuke foto’s van jezelf tientallen likes opleveren?

Om te beginnen: weet dat je niet alleen bent.

Ik spreek wekelijks ondernemers die actief zijn op LinkedIn en een groot deel daarvan zegt dat dit niets tot weinig oplevert.

Meest voorkomende oorzaken

Dat je LinkedIn posts niets tot weinig opleveren kan aan verschillende zaken liggen, zoals:

  • De waarde die je deelt is niet zo interessant voor je volgers. Dit kan misschien hard klinken, maar jij deelt mogelijks te weinig ECHT waardevolle content. Op dit vlak geldt de regel: hoe meer gratis waarde jij levert, hoe beter. Want hoe meer vertrouwen je opbouwt, hoe groter de kans dat mensen van je gaan kopen, je gaan aanbevelen aan anderen, gaan reageren…
  • Je content is niet slim opgebouwd, waardoor die niet vlot leesbaar en aantrekkelijk is. Denk aan het belang van een krachtige intro, het verdelen van je tekst in alinea’s, het gebruik van bulleted lists en eventueel smileys…
  • Je houdt het te zakelijk, waardoor mensen jou niet leren kennen. Ik weet het, persoonlijke dingen delen kan een weerstand oproepen, maar helaas is het cruciaal. Want vergeet niet dat mensen kopen van mensen. Ik raad wel af van hierin te ver te gaan én natuurlijk begint dit bij een goed idee hebben van wie jij bent, waar je voor staat, je visie etc. En i.m.o. hebben veel ondernemers hier niet zo’n helder idee van.
  • Het is eenrichtingsverkeer: je deelt content die niet aanzet tot interactie, je interageert zelf niet met je volgers, je gebruikt zelden CTA’s in je posts, je breidt je netwerk niet actief uit…
  • Je LinkedIn-profiel is niet aantrekkelijk opgebouwd. Van de mensen die doorklikken naar je profiel, bv. na het lezen van een post die je net deelde, klikt 90% meteen of na enkele seconden weg. Het kan zijn dat het niet 100% duidelijk is wat je doet, voor wie, wat het oplevert, waar je voor staat of dat je je doelgroep niet op de juiste manier aanspreekt.

Wat kan je hieraan doen?

Je kan bovenstaande puntjes zelf aanpakken, maar dit zijn natuurlijk maar een paar mogelijke oorzaken waarom jouw nochtans consistente aanwezigheid op LinkedIn niets tot weinig oplevert.

Wil je hier graag werk van maken?

Ik kan je helpen in een LinkedIn boostcall (videocall van 1u).

Je krijgt in deze call feedback op je huidige LinkedIn-aanwezigheid (profiel + laatste 5 posts) en advies om er meer uit te halen. Je ontvangt tevens templates, voorbeelden en contentinspiratie.

Jouw investering is € 100.

Leg je LinkedIn boostcall meteen vast via  https://calendly.com/e-magined/linkedin-boostcall.