Je hebt geen zin om je marketing zelf te (blijven) doen en wil graag zoveel mogelijk uitbesteden.

Je hebt al een mooi klantenbestand, maar wil graag meer en vooral de juiste klanten beginnen aantrekken. Kortom, je droomt van klanten met wie je echt matcht, die je een goed gevoel bezorgen en die je correct willen en kunnen betalen.

Je hebt een redelijk groot maandelijks marketingbudget, namelijk van minimum 1000 euro.

Knik jij nu enthousiast van ‘ja’? Dan zit je hier goed. 

Hoe pakken we dat aan?

Ik bouw verder op jouw marketingstrategie, en ontwerp knallende visuals en/of schrijf topcontent voor jouw doelgroep. Hieronder lees je de stappen die we standaard doorlopen. Uiteraard hangt alles af van jouw verhaal. Het kan dan ook best zijn dat we bepaalde stappen zullen overslaan. Dit zullen we bespreken tijdens onze eerste kennismakingsgesprek.

Stap 1: Je website en stijl

Een goede, aantrekkelijke website hebben is vandaag de dag essentieel. Daar is iedereen het over eens. Denk ik. Hoop ik.

Wist jij dat de meeste mensen alleen de eerste paar zinnen lezen wanneer ze op een homepage van een website terechtkomen?

Met alles wat het World Wide Web vandaag te bieden heeft, is sterke en leesbare content op je website belangrijker dan ooit. Toch als je je wilt onderscheiden van de concurrentie.

Kan jouw website een opfrisbeurt gebruiken, visueel en/of inhoudelijk? Dat is wat we in deze stap aanpakken.

Concreet: ik (her)schrijf de teksten die op je website staan, herschik items en menu’s, zoek mooiere beelden, ontwerp iconen of andere visuals… Wil je een volledig nieuw ontwerp? Ook dat kan.

Is jouw huisstijl (kleuren, lettertypes…) helemaal niet meer in lijn met jouw verhaal? Dan kunnen we ook gaan voor rebranding. De basis daarvan is een nieuw logo.

In deze blog vertel ik je waarom en wanneer rebranding een goed idee is.

Stap 2: Ontwerp van grafische materialen

Jouw verhaal en aanbod mag dan wel zo sterk of interessant zijn als je maar wilt… als je klanten wil aantrekken, dan moet je uitpakken met sterke visuals om dat ’te verkopen’. Zo simpel is het.

Ik kan jouw whitepaper, bedrijfsbrochure of jaarverslag ontwerpen, gebaseerd op jouw huisstijl. Het is mogelijk om een online versie te maken, indien je jouw brochure bv. ook graag via mail verspreidt.

Goedkopere opties zijn promotiematerialen zoals flyers, visitekaartjes en folders.

Weet je niet goed wat je precies nodig hebt? Contacteer me vrijblijvend en dan bespreken wat dit kort even.

Stap 3: Social media

Aanwezig zijn op sociale media is vandaag de dag zeer belangrijk, maar ook erg moeilijk. De concurrentie is immers groot en het wordt elke dag moeilijker om ‘op te vallen’.

Heb je het gevoel dat je sociale media visueel noch inhoudelijk op punt staat? Of is het tijd om je hele socialmediastrategie te herbekijken? Dat is wat we in deze stap aanpakken.

Wat kan ik voor je doen?

  • strategie, waaronder contentkalenders uitwerken (kort gezegd een tijdslijn met topics),
  • advertenties,
  • banners en profielafbeeldingen ontwerpen voor Facebook, Instagram en LinkedIn,
  • socialmediasjablonen maken,
  • content en copy schrijven voor Facebook-, Instagram- en LinkedIn-posts en -stories.

Afhankelijk van je budget, verwachtingen en doelstellingen, kunnen we werken aan enkele of al deze verschillende aspecten.

Stap 4: Nieuwsbrieven en blogs

Een van de beste manieren om de aandacht van jouw doelgroep te (blijven) prikkelen en op die manier je potentiële klanten warm te houden? Dat is regelmatig interessante informatie, tips en nieuwe aanbiedingen delen via blogs en/of nieuwsbrieven.

En wat meer is: het is een zeer goede manier om te werken aan de ranking van je website, SEO dus.

Wat doe ik precies? Ik kan de content voor jouw nieuwsbrieven schrijven en verwerken in jouw mailingsysteem, zoals MailChimp. Uiteraard is hier input van jou vereist, maar ik kan je ook tips geven en suggesties doen naar content toe. 

Heb je nog geen nieuwsbrief? Ik kan een of meerdere templates voor jou ontwerpen.

Daarnaast kan ik blogs schrijven voor jouw blogpagina. Ook dit werkt zeer goed voor SEO. De prijs hangt af van het aantal woorden, of er veel topiconderzoek nodig is, of ik ook afbeeldingen moet zoeken, enzovoort.