Mini personal branding traject

Heb je wel klanten, maar lijken die vooral via via binnen te stromen en zijn het niet altijd de klanten waar jij op zit te wachten? Heb jij eerlijk gezegd weleens stress van al die late betalers, klanten die het onderste uit de kan willen halen en/of saaie projecten …?

Ben je uren per week kwijt aan vloeken op je content en het bedenken van leuke topics voor je posts? En vind je het lastig om een post te schrijven die nog onpersoonlijk, noch ’too much’ is?

In dit minitraject gaan we onder meer je personal brand of je verhaal uitwerken, leer je hoe je het profiel van je belangrijkste socialmediakanaal kan pimpen, zodat het je doelgroep een ‘yes’-gevoel bezorgt, en ontdek je welke content écht leads en klanten oplevert.

Voor wie? Dit minitraject is bedoeld voor wie al redelijk wat zelfinzicht heeft, alsook een goed beeld over waar hij of zij naartoe wil als ondernemer, (nog) geen budget heeft voor een deepdive traject, maar toch de basis wil leren.

personal branding LinkedIn

Wat gaan we precies doen?

De opbouw van dit minitraject is als volgt:

Je personal brand vormgeven: voorbereidende documenten + brainstormsessie (2u)

Hoe? Ik stuur je mijn werkdocumenten ‘personal branding fundamenten’ (17 pagina’s) door. Dit is een pak uitgebreider dan de basisoefeningen die meestal worden gegeven met bv. ‘wat is mijn doelgroep?’. Je gaat echt op een diepgaande manier nadenken over je personal brand. Je stuurt dit document dan naar mij door, zodat ik wat voorbereidend werk kan doen. Nadien gaan we daar in een brainstormsessie van 2u samen door. 

Zo krijgt jouw uniek verhaal vorm. Ik help je vooral met finetunen en de juiste woorden vinden. Het kan ook zijn dat we bepaalde basics veranderen.

Over welke fundamenten gaat het dan precies? Er zijn in totaal 13 fundamenten. Voorbeelden: missie, doelgroep en klantenreis, unique selling points (wat jou als ondernemer uniek maakt), kernwaarden, je belangrijkste visies en overtuigingen, je uniek verhaal, je brand story, je tone of voice …

LinkedIn, Instagram, YouTube of Facebook: online leeromgeving + brainstormsessie profiel en contentplan

Je kiest een focuskanaal. Daar gaan we in het tweede deel van het traject op in. Hoe?

    • Je krijgt toegang tot mijn online leeromgeving over het focuskanaal dat je gekozen hebt.  In een reeks filmpjes en geschreven uitleg komt bv. aan bod: hoe bouw je posts op, welke stappen moet je zetten om leads en klanten te halen uit dit kanaal, hoe kom je op goede contentideeën, welke beelden voor posts werken goed, hoe maak je een contentplan voor  dit socialmediaplatform, wat moet er op je profiel komen … 
    • Nadien gaan we in een brainstormcall van opnieuw 1,5u samen kijken naar je profiel en je contentplan voor de komende weken.

Praktisch

Nadat je mij de oké geeft dat je wilt starten met dit traject, krijg je van mij een contract waarin info staat over de afgesproken betaalschijven. Na de betaling van de eerste schijf plannen we de eerste sessie in en krijg je toegang tot mijn online leeromgeving.

Waar? De 2 brainstormsessies laat ik liefst live doorgaan, want ik geloof in de kracht van live brainstormen. Woon je in een straal van 10 km rond Gent, dan kan de sessie bij jou thuis doorgaan, zonder extra kosten. Woon je verder, dan kunnen we een geschikte plek afspreken en komt er een verplaatsingskost bij, afhankelijk van de afstand.

Indien je toch liever online afspreekt, dan kan dit natuurlijk ook.

Je betaalt € 540 (excl. btw) + en eventuele verplaatsingskosten aan € 0,40 per km (indien je buiten de straal van 10 km woont). Dit bedrag kan verdeeld worden in max. 3 schijven van € 180, wat gespreid wordt over 3 maanden.

social media coach traject

Wat levert het op?

Ik beloof je geen quick fixes of magie, maar wel dit: nadat je aan de slag bent gegaan met wat je geleerd hebt in dit traject, zal je persoonlijk merk veel beter overeenkomen met de echte jij.

Ook zal je de komende maanden en jaren aan de slag kunnen met een socialmediastrategie met contentplan dat helder is, aansluit bij je personal brand en waar je je beter bij voelt dan voorheen.

Dit alles zal maken dat je na verloop van tijd steeds meer leuke leads en klanten gaat aantrekken.