Contentstrategie Natacha (De woordacademie)

copywriter

Over de klant

Natacha is analytisch tekstschrijfster, met focus op vacatureteksten, landingspagina’s voor websites, blogs en artikels voor bedrijven in de IT-sector.

Doel van het project

Natacha zat in de knoop met haar fundamenten: voor wie wilde ze vooral werken, wat wilde ze precies doen, waarom … Dat alles was voor haar niet helemaal duidelijk, wat maakte dat haar online communicatie verwarrend overkwam en niet de juiste klanten aantrok. Ze schakelde me in om dit kluwen te ontwarren, zodoende haar omzet te doen stijgen en weer meer plezier te beleven in haar bedrijf door te werken voor leuke klanten en een aanbod dat haar energie geeft.

HET RESULTAAT

Ik begeleidde Natacha enkele maanden via online 1-op-1-sessies. De focus lag op haar positionering (doelgroep, missie, USP’s, aanbod …) en klantenwerving. Op basis daarvan herstructureerde ze haar website, schreef ze nieuwe SEO-content voor haar website en ging ze aan de slag met een nieuwe socialmediastrategie. We bekeken elk van deze aspecten samen in verschillende sessies, zodat ik kon bijsturen waar nodig. Haar reactie: “Met haar brede ervaring in content en marketing heeft Chloë mij de voorbije maanden geholpen om mij als zelfstandig copywriter duidelijker te profileren in de markt. Dankzij onze tweewekelijkse gesprekken en de vele oefeningen vond ik de weg terug naar wat ik echt graag doe én heb ik nu de tools in handen om klanten ook de weg naar mij te laten vinden.”