Personal Branding Academy

Ja, social media kan ook leuk zijn én leuke klanten opleveren. Zelfs zonder adverteren, pushen en trucjes.

Hoe? Ik leer je via deze Academy een eenvoudig stappenplan voor LinkedIn, Facebook of Instagram (jij kiest op welk kanaal je je wilt gaan focussen). 

Houd je niet van moetes? No worries, ik ga je niet pushen om bepaalde salesy woorden te gebruiken, te gaan dansen in je filmpjes of elke dag te posten. De kern is dat jouw verhaal overkomt, op een manier die bij jou past. Daarnaast leer je natuurlijk ook alles wat je moet weten over hoe het kanaal dat je kiest, werkt en hoe je daarop kan inspelen in 2025.

Wat?

Je gaat aan de slag met de filmpjes, documenten, checklists, templates, tools en opdrachten in de leeromgeving. In de maandelijkse sessies (1,5u) gaan we finetunen, brainstormen, kan je vragen stellen en geef ik feedback.

Hoeveel maanden begeleiding heb jij dan nodig? Je start sowieso met een pakket van 3 maanden. In 3 sessies kunnen we module 1, 2 en 3 doorlopen indien jij wekelijks een paar uur tijd hebt om de materialen in de leeromgeving door te nemen en de opdrachten te doen. Heb jij wekelijks wat minder tijd, dan kom je waarschijnlijk uit op 4 à 6 maanden begeleiding.

En nadien? Nadat je abonnement verlopen is, behoudt je nog 1 maand toegang tot mijn Academy. 

We starten bij de basis, we zetten met andere woorden wat jij zo goed kan uitleggen in real life duidelijk op papier. Zo heb jij eens en voor altijd een helder framework waarop je je content kan bouwen. Dit noemen we ook wel je personal branding fundamenten, die samen komen in je brand story. Daarbij horen onder andere je kernboodschap, doelgroep, missie, unique selling points, je aanbod, kernwaarden, tone of voice …

We starten uiteraard niet van nul, want jij hebt al een bedrijf met een duidelijk verhaal. Ik ga je vooral helpen met het finetunen en de juiste woorden vinden om jezelf beter online ‘neer te zetten’.

Dit onderdeel is bedoeld om je de basics van authentiek communiceren via social media, in lijn met je personal brand, te leren. Daarnaast ga je concrete doelen stellen én kies je een focuskanaal.

In deze stap leer je hoe je je verhaal op de juiste manier online kunt overbrengen via jouw focuskanaal. Deze topics komen aan bod (met telkens andere filmpjes, templates, opdrachten etc. per kanaal): 

1)  Hoe werkt dit kanaal? (bv. Wie ziet jouw posts? Welke stappen moet je zetten om er leads en klanten te halen?) 

2) Het perfecte profiel: hoe zit dat in elkaar (checklist om je profiel verder aan te passen)

3) Keywords en hashtags: best practices

4) Welke soort content deel je best op dit kanaal (over contentpijlers en soorten posts)

5) Welke soort beelden wissel je best af? (incl. how to tips)

6) Structuur van posts: best practices (Hoe bouw je posts op die +30 likes en reacties krijgen? – Inclusief tientallen voorbeeldstructuren en cases)

7) Weggevers: hoe of wat? (Welke weggevers werken het best op dit platform én voor dienstverlenende ondernemers)

8) Wat kan je afleiden uit je marktonderzoek en (nieuwe) gesprekken?

9) Wanneer en hoe vaak posten?

10) Interactie: wat, waarom en hoe? (bv. Hoe pak je contact leggen in DM best aan?)

11) Hoe kom je op contentideeën? (inclusief mijn toolbox ‘101 contentideeën’ en methodes voor inspiratie)

12) Mijn best of schrijftips

13) Storytellingtechnieken: mijn beste tips (5 storytellingtechnieken die je content 10x sterker maken + voorbeelden)

14) Hoe maak je posts: van a tot z

15) Aan de slag met je socialmediastrategie: de stappen om te doorlopen (bv. Hoe maak je een contentplan? Welke acties zijn nog belangrijk? Hoe meet je resultaten?)

Enkel voor de Facebook Academy:

15) Best practices Facebook-groepen

16) Live gaan

17) Facebook-events

Enkel voor de Instagram Academy:

18) Links: do’s en dont’s

Is dit voor mij?

De Academy is voor jou als je een dienstverlenend ondernemer bent, zoals een freelancer of health professional. Jij hebt een heldere visie en wilt nu leren hoe je jouw favoriete socialmediakanaal kan inzetten om je bedrijf verder uit te bouwen.

LinkedIn personal branding

Praktisch

Dit aanbod werkt via een abonnementsformule. Je betaalt een maandelijks bedrag, en dit gedurende minimaal 3 maanden. Tijdens die periode plannen we elke maand een 1-op-1-sessie in. Je krijgt toegang tot mijn Academy gedurende die maanden + 1 maand. Stel, je kiest voor een pakket van 3 maanden, dan krijg je 4 maanden toegang tot mijn leeromgeving.

Waar? De sessies laat ik graag live doorgaan. De sessie kan bij jou thuis doorgaan of in de rustige koffiebar Xavier in Destelbergen. Woon je verder, dan kunnen we een geschikte plek afspreken en komt er een verplaatsingskost bij. Is de afstand te groot, dan kunnen we natuurlijk altijd online meeten.

Je betaalt € 300 (excl. btw) per maand gedurende 3 maanden (totaalprijs: € 900), plus een eventuele verplaatsingskosten aan € 0,20 per km, indien je buiten een straal van 10 km rond Gent woont. Nadien verleng je het abonnement (eventueel) maand per maand.

LinkedIn academy

Wat levert het op?

Nadat je alle onderdelen van mijn leeromgeving doorlopen hebt en ik jou daarin begeleid heb via de 1-op-1-sessies …

  • staat wat je in real life zo goed kan vertellen over je bedrijf, bv. wat jou uniek maakt, waar je voor staat, wat je wil brengen, voor wie … (= jouw personal branding fundamenten) in een samenvattend, helder document, waar je vanaf nu op kan terugvallen voor je contentcreatie.
  • heb je een LinkedIn-, Facebook- of Instagram -profiel – afhankelijk van welke Academy je volgt – dat helemaal matcht met jouw personal brand én dat je na 3 à 6 maanden ook (eindelijk) leads en klanten oplevert.
  • staat er een contentplan klaar voor de weken daarop en weet je hoe je zo’n contentplan in de toekomst in je eentje kunt maken.
  • weet je hoe je posts kunt maken waar een pak meer ideale klanten op reageren dan voorheen.
  • ben je efficiënter in het maken van posts.
  • vind je dit steeds leuker.