Kickstart Your Personal Branding: LinkedIn

Wil je graag een bepaalde niche (sterker) aanspreken via LinkedIn? Als health professional of creatieve freelancer die zich richt op ondernemers of bedrijven is LinkedIn een geweldig platform om gerichter bepaalde projecten of klanten aan te trekken, aanvullend op de ‘via via’.

Je ziet het niet zitten om veel zelf te doen of een volledig traject te volgen, maar wil toch graag met het bovenstaande aan de slag gaan?

Dit hybride pakket, een combinatie van brainstormen, onderdelen uit mijn leeromgeving én take overs, zet je op weg!

Wat gaan we precies doen?

Je bereidt je personal branding fundamenten voor via een uitgebreid werkdocument met denkoefeningen en vragen (bv. unique selling points, waar je voor staat, kernwaarden, mission statement, doelgroep …). Tijdens een brainstormsessie van 2u help ik je om deze fundamenten nog beter te verwoorden en te finetunen.

Op basis van de input uit de brainstormsessie ontwerp ik een banner in je huisstijl en maak ik nieuwe content voor je about sectie en je headline.

Ik geef je in deze stap ook een checklist mee die je kan gebruiken om de rest van je profiel stap voor stap aan te passen, bv. wat komt er best in je featured sectie, bepaalde instellingen, wat helpt verder om je profiel te boosten e.d.

Je krijgt toegang tot de leeromgeving waar deze topics aan bod komen:

1) Hoe werkt LinkedIn?

2) Welke persoonlijke content moet je dan delen?

3) Structuur van LinkedIn-posts: best practices

4) Weggevers delen via LinkedIn: hoe of wat?

5) Interactie op LinkedIn: wat, waarom en hoe?

6) Hoe kom je op contentideeën?

7) Storytellingtechnieken: mijn beste tips

8) Aan de slag met je socialmediastrategie: de stappen om te doorlopen

Daarop volgt een brainstormsessie van ca. 1,5u over je actieplan, dus over je contentplan en andere to do’s op LinkedIn. Jij doet hierbij een aanzet en ik vul dit vervolgens aan met feedback en ideeën waarvan ik denk dat ze in jouw geval interessant zouden zijn. We bespreken dit dan samen en passen je actieplan tijdens de sessie verder aan.

Ik ontwerp 4 Canva-templates die kunnen (her)gebruikt worden voor de beelden bij je posts. Welke templates dit precies worden, hangt af van jouw bedrijf, doelgroep, niche etc.

Voorbeelden:

  • titelbeeld voor een filmpje
  • titelbeeld voor een foto
  • quotebeeld(en) (voor citaten en/of reviews)
  • carrousel om iets uit aanbod voor te stellen, cases, je aanpak/stappen … (statische pdf met slides)
  • carrousel voor tips

We starten met een overname door mij van 8 posts per maand (2 post per week).

Hoe? Jij geeft elke week wat input voor de post van die week, bv. in bulleted lists, in een voice via WhatsApp, wat je dan ook het gemakkelijkste vindt.

Dan schrijf ik de post en maak ik het beeld erbij.

Nadien kunnen we eventueel verder samenwerken en kan ik bv. al je content overnemen, bv. 3 posts per week. Dit bekijken we nadat dit pakket doorlopen is.

Denk je dat je personal brand al staat als een huis?

Ga het na via mijn gratis test ‘hoe sterk is jouw personal brand?’. Geen zorgen, je hoeft je e-mailadres niet na te laten én doe je dat wel, dan kom je niet in een mailfunnel terecht.

Praktisch

De brainstormsessie laat ik het liefst live doorgaan, omdat ik geloof in de kracht van live brainstormen. Als je in een straal van 10 km rond Gent woont, dan kan de sessie bij jou thuis doorgaan. Indien je verder woont kunnen we een geschikte plek afspreken, maar komt er wel een verplaatsingskost bij. Online brainstormen kan natuurlijk ook, maar ik raad dit af.

Je betaalt € 1450 (excl. btw) + eventuele verplaatsingskosten aan € 0,40 per km (dus enkel als je buiten de straal van 10 km rond Gent woont). Dit kan eventueel verdeeld worden in max. 4 schijven van € 362,5, verspreid over 4 maanden.

Ik maak graag eerst even kennis met jou, vooraleer we starten met een samenwerking. Boek je call via onderstaande link om dit gesprek vast te leggen. Deze kennismaking kan eventueel live doorgaan, bv. in een koffiebar in Gent. Stuur me in dat geval nog een mailtje naar info@e-magined.be, zodat we concreet kunnen afspreken.