Kickstart Your Personal Branding: Instagram

Zou je heel graag een nieuwe of bestaande niche (sterker) aanspreken via Instagram? Voor creatieve freelancers en health professionals is Instagram een heel mooi socialmediaplatform, dat je hiervoor kan inzetten, aanvullend op de ‘via via’.

Voel je er minder voor om dit grotendeels zelf te doen, noch om een volledig traject te volgen, maar wil je hier toch graag mee aan de slag?

Via dit hybride pakket, een combinatie van 1-op-1-sessies, een leeromgeving én take overs, zet ik je op weg in het aantrekken van gekwalificeerde leads en matchklanten, puur vanuit de kracht van JOUW VERHAAL!

Zo gaan we te werk

Waar sta jij voor? Welke soort mensen wil je aantrekken? Wat is jouw boodschap? Wat maakt jou nu net uniek en waarin ben je anders dan je concurrenten? Tijdens een brainstormsessie van 2u, die je voorbereidt a.d.h.v. filmpjes en een aantal werkdocumenten met deepdive denkoefeningen uit mijn leeromgeving, help ik je om de pijlers van je personal brand zodanig te verwoorden dat jouw matchklanten er enthousiast van worden.

Nadien is jouw verhaal glashelder en je positionering ijzersterk.

Levert jouw profiel nu geen of te weinig leads en klanten op? Grote kans dat de teksten en visuals je doelgroep niet raken. Let’s fix that!

Op basis van de input uit de brainstormsessie herschrijf ik je bio, maak ik een voorstel voor je 4 storyhighlights, gevolgd door het uitwerken hiervan (dus tekst en beeld voor de stories, uiteraard gecombineerd met jouw input, bv. filmpjes en/of foto’s van jou) en herschrijf ik (eventueel) je naam.

Je krijgt toegang tot de leeromgeving met filmpjes, checklists, templates en tools, waar deze topics aan bod komen:

1) Hoe werkt Instagram? (bv. Wie ziet jouw posts? Welke stappen moet je zetten om leads en klanten te halen uit Instagram?)

2) Een geoptimaliseerd Instagram-profiel (checklist om je profiel verder aan te passen)

3) Welke soort content deel je best op Instagram? (over contentpijlers en soorten posts)

4) Structuur van Instagram-posts en stories: best practices (Hoe bouw je posts op die +30 likes en reacties krijgen? – Inclusief tientallen voorbeeldstructuren en cases)

5) Weggevers delen via Instagram: hoe of wat? (Welke weggevers werken het best op Instagram én voor dienstverlenende ondernemers)

6) Links op Instagram: do’s en dont’s (Waar voeg je best links toe op Instagram en hoe?)

7) Interactie op Instagram: wat, waarom en hoe? (bv. Hoe pak je contact leggen in DM best aan?)

8) Hoe kom je op contentideeën? (inclusief mijn toolbox ‘101 contentideeën’ en methodes voor inspiratie)

8) Storytellingtechnieken: mijn beste tips (5 storytellingtechnieken die je content 10x sterker maken + voorbeelden)

10) Aan de slag met je socialmediastrategie: de stappen om te doorlopen (Hoe maak je een contentplan? Welke acties zijn nog belangrijk? Hoe meet je resultaten?)

Daarop volgt een brainstormsessie van ca. 1,5u over je actieplan, dus over je contentplan en andere to do’s op LinkedIn, om te beginnen voor 3 maanden. Jij doet hierbij een aanzet en ik vul dit vervolgens aan op basis van mijn expertkennis. We bespreken dit dan samen en passen je actieplan tijdens de sessie verder aan.

Ik maak 4 Canva-templates die je kan hergebruiken voor de beelden bij je Instagram-posts. We bekijken samen welke templates jij nodig hebt, want dit hangt af van jouw bedrijf, doelgroep, niche etc. Ik kan ook bestaande templates herwerken.

Voorbeelden:

  • titelbeeld voor een foto of filmpje
  • quotebeeld(en) (voor reviews en/of quotes)
  • een template voor Reels
  • carrousel om iets uit aanbod voor te stellen, cases, je aanpak/stappen … (statische pdf met slides)
  • carrousel voor tips

Ik maak 8 posts tijdens een periode van 1 maand (2 posts per week).

Hoe? Jij geeft elke week wat (beperkte) input voor de post van die week, waaronder topic, korte inhoud in bulleted lists of in een voice via WhatsApp, wat je dan ook het gemakkelijkste vindt.

Op basis daarvan (her)schrijf ik je posts en maak ik de beelden erbij.

Zet je dit pakket nadien graag verder, waarbij ik bv. 2 of 3 posts per week voor jou maak? Reken op een bedrag van € 350 à € 650 per maand (excl. btw). De exacte prijs wordt op maat bepaald.

Is jouw personal brand al sterk?

Je kan het nagaan via mijn gratis test ‘hoe sterk is jouw personal brand?’. Maak je geen zorgen, je moet je e-mailadres niet na te laten. Doe je dat wel, dan kom je bovendien niet in een mailfunnel terecht.

Praktisch

Brainstormen lukt het best in real life. Online brainstormen kan natuurlijk ook, maar dit werkt iets minder goed in mijn ervaring. Als je in een straal van 10 km rond Gent woont, dan kan de brainstormsessie bij jou thuis doorgaan, zonder extra kosten. Indien je verder woont, gaan we samen op zoek naar een geschikte plek.

Je betaalt € 1440 (excl. btw) + eventuele verplaatsingskosten aan € 0,20 per km (dus enkel als je buiten de straal van 10 km rond Gent woont). Dit kan eventueel verdeeld worden in max. 4 schijven van € 360, verspreid over 4 maanden.

En wat nu? Ik maak altijd eerst even kennis met geïnteresseerden, alvorens te starten met een samenwerking. Boek je kennismakingscall via onderstaande link. Deze koffieklets kan ook live doorgaan, bv. in een koffiebar in de regio Gent. Stuur me in dat geval nog even een mailtje naar info@e-magined.be, zodat we verder kunnen afspreken.